Televize MiTEL TV
RSS
cz

Překlad (translations)

Nehodová místa na Českolipsku

Nehodová místa na Českolipsku

Nehodová místa na Českolipsku

Nehodová místa na Českolipsku

Jako každý region, má i Českolipsko místa s relativně vyšším počtem dopravních nehod. Je to proto, že jsou tato místa nepřehledná, příliš zatížená, nebo za nehodovostí stojí jiné faktory?
Místa s vyšším výskytem nehod na Českolipsku jsou zejména na silnici l/9 z České Lípy do Nového boru a v poslední době tomuto nehodovému místu zdárně sekunduje paradoxně přehledná zatáčka na silnici ll/270 za Mimoní u obce Pertoltice pod Ralskem v místě zvaném „U Rakvárny“.
Zatímco na Chotovické křižovatce vznikají kolizní situace hlavně nešťastným zakončením stoupacího dvojpruhu těsně za horizontem stoupání, přímo v křižovatce s vedlejší komunikací vedoucí do Chotovic, kdy rychleji jedoucí vozy jedoucí v levém jízdním pruhu předjíždějící vozy v pravém jízdním pruhu nevidí značení křižovatky a naopak řidiči vjíždějící na hlavní komunikaci od Chotovic dost dobře nevidí za horizont dolů z kopce.
Nepřehlednou situaci dokreslují dvě autobusové zastávky situované jen několik málo metrů za vrcholem stoupání, kdy hrozí, že se jedoucí automobil „trefí“ do autobusu vyjíždějícího z této zastávky, o kterém ovšem díky horizontu nemá tušení, o lidech přecházejících v těchto místech ani nemluvě.
Celé toto nešťastné místo dostane v nejbližší době nové dopravní řešení, omezující vznik dopravní kolize.
A jak se přehledná zatáčka dokáže dostat na přední příčky statistik dopravních nehod na Českolipsku? K tomu stačí nepřiměřená rychlost, nepozornost, či prosté nedodržení bezpečné vzdálenosti. A když k tomu přidáme ještě nesprávné, či vůbec žádné vyhodnocení stavu a povahy pozemní komunikace, je problémové místo na světě.
Více o těchto dvou místech v naší reportáži.

Datum vložení: 13. 10. 2015 8:00
Datum poslední aktualizace: 7. 2. 2023 14:09
Autor: Správce Webu

Reportáže

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
29 30 1 2 3 4
1
5
1
6
1
7
1
8
1
9
1
10
1
11
2
12
1
13
1
14
1
15
2
16
1
17
2
18
2
19
1
20
1
21
1
22
1
23
1
24
1
25
2
26
1
27
1
28
1
29
2
30
1
31
1
1
2
2
2